10 lipca 2019

Wytyczne SEO dla nowych stron internetowych

  1. Technologia wykonania
    Nowa strona powinna być zbudowana w sposób, który umożliwi jej odczyt przez algorytmy wyszukiwarki. Sugerujemy wykorzystanie technologi HTML 5.
    Nie należy tworzyć witryn, które w całości oparte są na Flash, Ajax, grafikach, ramkach (przestarzała metoda tworzenia stron) lub innych technologiach, które ograniczają dostęp do treści strony.
  2. Responsywność – RWD
    Nowy szablon powinien mieć zdolność do elastycznego dostosowywania układu i prezentowanej zawartości do rozdzielczości ekranu, na którym jest aktualnie wyświetlana strona. Sprawa dotyczy przede wszystkim urządzeń mobilnych. Nowy szablon można przetestować za pomocą narzędzia Google:
    https://search.google.com/test/mobile-friendly
  3. Treści
    Witryna powinna być bogata w przydatne treści a strony powinny być przejrzyste i dokładne. Google jest wyszukiwarką tekstową i bazuje na analizie tekstów, dlatego najlepiej są oceniane witryny z dużą ilością unikalnych treści.
    Cytując wskazówki Google:
    „Zastanów się, co czyni Twoją witrynę wyjątkową, wartościową lub angażuje użytkowników. Spraw, by wyróżniała się wśród innych podobnych witryn.”
    oraz
    “Pomyśl, jakich słów użyliby użytkownicy, by znaleźć Twoją stronę. Upewnij się, że te słowa znajdują się w treści witryny.”
    Prosimy pamiętać, że kopiowanie treści czyli tworzenie tzw. Duplicate Content jest niezgodne z wskazówkami dla webmasterów i obniża ocenę witryny obliczaną przez algorytmy wyszukiwarek.
  4. Nawigacja tekstowa
    Przejrzysta struktura nawigacji witryny w oparciu o linki tekstowe umożliwi prawidłowy odczyt zarówno dla wyszukiwarek internetowych jak i zwykłych użytkowników. Do każdej podstrony powinien prowadzić co najmniej jeden statyczny link tekstowy.
  5. Przyjazne linki
    Na etapie projektowania strony należy zwrócić uwagę na budowę adresów URL. Warto aby były one “przyjazne” – krótkie i czytelne zarówno dla użytkownika jak i algorytmów.
    np.
    /kontakt.html
    /oferta.html
  6. Metatagi
    Mechanizm strony powinien umożliwiać edycję znaczników istotnych dla robotów wyszukiwarek (meta title, meta description) oraz treści strony bez konieczności zmiany adresu URL.
    Przedstawione wyżej zagadnienia stanowią podstawę do przygotowania strony, która będzie mogła być prawidłowo odczytywana przez algorytmy wyszukiwarek internetowych.